Czego się nauczysz, wybierając tę specjalność?
- Całościowego postrzegania potrzeb osób o mniejszych możliwościach rozwoju, przewlekle chorych oraz starszych, w kontekście aktualnych nurtów i paradygmatów pedagogiki specjalnej.
- Podejmowania zadań w zakresie rozpoznawania potrzeb jednostek i grup społecznych w celu organizowania działań w obszarze terapii zajęciowej.
- Prowadzenia zajęć z terapii zajęciowej z wykorzystaniem różnych koncepcji, form i metod – w tym psychomotorycznych – z jednostkami i grupami osób na różnych etapach rozwojowych, zarówno w odpowiednich instytucjach, jak i w środowisku domowym.
- Wzbogacania warsztatu pracy terapeuty zajęciowego, w oparciu o nowe rozwiązania teoretyczno-badawcze oraz refleksyjnego projektowania własnej praktyki terapeutycznej.
Praca dla Ciebie:
- jako terapeuta zajęciowy
- jako pedagog w przedszkolu, szkole i placówce edukacyjnej, opiekuńczej i wychowawczej
- jako pedagog specjalny – nauczyciel wspomagający
- z osobami o ograniczonych możliwościach i na różnych etapach rozwoju w:
- warsztatach terapii zajęciowej
- domach pomocy społecznej
- środowiskowych domach samopomocy dla osób z zaburzeniami psychicznymi
- placówkach dla nerwowo i psychicznie chorych
- świetlicach terapeutycznych
- zakładach opiekuńczo-leczniczych
- zakładach pielęgnacyjno-opiekuńczych
- przedszkolach i szkołach ogólnodostępnych, integracyjnych i specjalnych
- stowarzyszeniach i fundacjach zajmujących się pracą na rzecz osób z niepełnosprawnościami, chorobami i zaburzeniami psychicznymi.
Co jeszcze powinieneś wiedzieć?
- Specjalność wzbogacona jest o treści dotyczące psychomotoryki, która jest nowym nurtem terapeutycznym zorientowanym na integralny rozwój człowieka (ze szczególnym uwzględnieniem wrocławskiej szkoły psychomotoryki – „psychomotoryka spotkania”).
Program studiów
- diagnoza w terapii zajęciowej i psychomotoryce
- warsztat pracy terapeuty zajęciowego
- terapia zajęciowa w zinstytucjonalizowanym systemie opieki nad pacjentem
- psychomotoryka w geragogice.