Dni Otwarte

    Wiemy, jak bardzo istotny jest rozwój zawodowy i podnoszenie kompetencji, dlatego zapraszamy na bezpłatne warsztaty, które organizujemy w ramach Dni Otwartych Studiów Podyplomowych. Już we wrześniu uczestnicy będą mieli okazję, aby poznać praktyków Dolnośląskiej Szkoły Wyższej. Zakres tematów jest różnorodny, dlatego na pewno każdy znajdzie coś dla siebie.

Program Dni Otwartych

Warsztaty odbędą się w każdy wtorek września o godzinie 17:00 w budynku przy ul. Strzegomskiej 55. Czas trwania jednego warsztatu to 2 godziny. Każdy uczestnik po odbytym warsztacie otrzyma zaświadczenie o odbyciu warsztatu. Maksymalna ilość osób w jednej grupie to 25.
  • 3 września, godz. 17:00, „Analiza transakcyjna jako klucz do budowania partnerskich relacji biznesowych” Prowadzący: Katarzyna Tryba. Sala nr 114, I piętro
  • 10 września, godz. 17:00, „Dział HR – wartość dodana biznesu czy zbędny balast dla organizacji?” Prowadzący: Monika Cwynar-Kępa, Sebastian Kulej. Sala nr 114, I piętro
  • 10 września, godz. 17:00, „O czym jest coaching?” Prowadzący: Karolina Kowalska. Sala nr 113, I piętro
  • 17 września, godz. 17:00, „Przegląd najważniejszych zmian w Prawie Pracy w 2019 r.” Prowadzący: dr Emilia Kuczma. Sala nr 114, I piętro
  • 17 września, godz. 17:00, „Od reputacji do renomy – sekrety kreacji wizerunku publicznego i medialnego” Prowadzący: Wiesław Gałązka. Sala nr 113, I piętro
  • 24 września, godz. 17:00, „Informatyka a prywatność i ochrona danych osobowych w praktyce funkcjonowania organizacji” Prowadzący: Przemysław Kanikowski. Sala nr 113, I piętro
  • 24 września, godz. 17:00, „Employer Branding praktycznie: genialne scenariusze kampanii EB, które nigdy nie zostały zrealizowane” Prowadzący: Paweł Ciećkiewicz. Sala nr 114, I piętro

nauki-techniczne
Analiza transakcyjna jako klucz do budowania partnerskich relacji biznesowych

    Czy zastanawiałeś się dlaczego w niektóre relacje wchodzimy łatwiej i mamy poczucie „nadawania na tej samej fali”? A może zastanawiałeś się skąd bierze się przekonanie, że z kimś się po prostu nie dogadamy? Czy obcując z kimś, miałeś odczucie dyskomfortu, bycia manipulowanym i wykorzystywanym? Na te i inne pytania znajdziesz odpowiedź podczas warsztatu. Między innymi dowiesz się, jaki wpływ ma na nas nasze wychowanie oraz dlaczego w różnych sytuacjach zachowujemy się i komunikujemy się w określony sposób.
Dlaczego warto wziąć udział:
  • Zrozumiesz relacje i interakcje zachodzące między ludźmi.
  • Będziesz potrafił świadomie dobierać komunikaty stosownie do sytuacji i tego z kim rozmawiasz.
  • Poznasz swoje mocne i słabe strony.
  • Ograniczysz konflikty i nieporozumienia.
Program warsztatu:
  • Stany Ja oraz ich negatywne i pozytywne aspekty.
  • Trzej bohaterowie: ratownik, ofiara, prześladowca.
  • Kto z kim rozmawia – czyli komunikacja bez tajemnic.
Prowadzący:
    Katarzyna Tryba Katarzyna Tryba, menedżer i trener Kompetencji Menadżerskich. Posiada wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu szeroko rozumianych działań rozwojowych (coaching, szkolenia). Zrealizowała ponad 1000 godzin warsztatów i szkoleń z zakresu zarządzania zespołami oraz zarządzania sprzedażą. Posiada wysoko rozwinięte umiejętności interpersonalne, gwarantujące skuteczne wykorzystanie potencjału grupy do realizacji celów biznesowych. Swoją energią i zaangażowaniem pozytywnie wpływa na efektywność pracy zespołu/prowadzonych szkoleń. Posiada doświadczenie w tworzeniu i wdrażaniu procedur, standardów zarządzania i sprzedaży. Skuteczny i doświadczony menedżer z powodzeniem realizujący wyznaczane cele.

nauki-techniczne
Dział HR – wartość dodana biznesu czy zbędny balast dla organizacji?

    Działy personalne są jednymi z tych, które potrafią wzbudzić wiele kontrowersji w firmach. Nierzadkie są sytuacje, w których biznes postrzega zespoły HRowe bardziej jako przeszkodę i koszt niż partnera w realizacji celów biznesowych. Działy personalne przeżywają frustracje związane z brakiem zrozumienia po drugiej stronie. Dlaczego tak się dzieje, jakie elementy mają na to wpływ, co zrobić aby to postrzeganie zmienić? W jaki sposób działy HR mogą stać się partnerem dla biznesu i jakie warunki muszą spełnić obie strony aby miały poczucie dążenia do wspólnego celu? Na te pytania i wiele innych odpowiedzą Wam wieloletni dyrektor personalny – Monika Cwynar-Kępa i Head of delivery jednego z największych klientów firmy Capgemini – Sebastian Kulej.
Prowadzący:
    Monika Cwynar-KępaMonika Cwynar-Kępa – absolwentka kierunku Zarządzanie Kadrami na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu oraz Podyplomowych Studiów z zakresu Prawa pracy i Ubezpieczeń Społecznych, Coach ICC i certyfikowany Trener biznesu. Od ponad 20 lat rozwija i wprowadza procesy ZZL w polskich i międzynarodowych przedsiębiorstwach. Doświadczenia obejmują m.​in. rekrutację, rozwój pracowników, tworzenie polityki zatrudnienia i wynagrodzeń, zarządzanie zmianami w organizacji (w tym zarówno restrukturyzację zakładu jak i uruchamianie nowego przedsięwzięcia w Polce, jako jednej ze spółek globalnego koncernu), praktyczne stosowanie prawa pracy, zarządzanie konfliktem, komunikację wewnętrzną, nadzorowanie administracji personalnej i płac oraz BHP. Obecnie jako Dyrektor personalny Capgemini Polska sp z o.o. odpowiada za wsparcie Zarządu oraz menedżerów w zakresie kształtowania i realizacji polityki personalnej w jednej z największych firm z branży IT we Wrocławiu.
    Sebastian KulejSebastian Kulej – absolwent kierunku Elektronika i Telekomunikacja na Politechnice Wrocławskiej. Od ponad 15 lat w branży IT. Od ponad 10 lat zarządza działami rozwoju oprogramowania w międzynarodowych firmach. Jego doświadczenia obejmują zarówno organizacje o charakterze startup, jak i R&D (Research and Development) w dużych, międzynarodowych, wiodących organizacjach. Jako Head of R&D w firmie Nokia był odpowiedzialny za zdefiniowanie strategii transformacji działów R&D uzyskując redukcję wskaźnika time to market (dostępności produktu na rynku) o 62%, z jednoczesnym wzrostem jakości o 94%, przy uzyskaniu wskaźnika rotacji pracowników na poziomie 5%. Za swoją prace został doceniony przez prezesa Nokii nagrodą za najlepszy dział R&D w całej globalnej organizacji liczącej ponad 200 tys. pracowników. Obecnie jako Head of Delivery w Capgemini Polska sp z o.o. odpowiada za dostarczenia rozwiązań dla jednego z największych klientów w branży finansowej z rynku amerykańskiego oraz rozwój rynków skandynawskich.

nauki-techniczne
O czym jest coaching?

    Jeśli zastanawiasz się w jaki sposób coach pracuje z klientem, a może jesteś managerem, przedsiębiorcą, nauczycielem, chcesz wykorzystać nowe kompetencje w zawodzie, możliwe też, że czujesz, że to po prostu dobry kierunek Twojego rozwoju zawodowego – zapraszam Cię na warsztat na którym wspólnie zaprojektujemy elementy procesu coachingowego. Będzie to okazja by zobaczyć, a przede wszystkim doświadczyć, jak wygląda praca w relacji coachingowej. Dowiesz się czym jest poszerzanie perspektywy, odzwierciedlenie oraz skuteczna praca nad przekonaniami.
  • Co sprawia, że proces coachingowy działa; narzędzia, techniki, modele, a może osobowość coacha?
  • Co jest ważniejsze w pracy coacha, wiedza czy umiejętności i predyspozycje psychologiczne?
  • Czy jesteś coachable czy raczej potencjalnym ciekawym klientem coachingu?
  • Jak rozwijać własną praktykę w coachingu?
    O tym wszystkim porozmawiamy na warsztacie.
Prowadzący:
    Karolina KowalskaKarolina Kowalska – Psycholog, pedagog, doradca zawodowy, coach i wykładowca. Współpracowała z Wyższą Szkołą Języków Obcych, Wyższą Szkołą Bankową, Szkołą Wyższą Psychologii Społecznej. Tworzy i projektuje narzędzia coachingowe i edukacyjne oraz warsztaty rozwojowe w oparciu o grywalizacje dla osób dorosłych i dla młodzieży. Specjalizuje się w budowaniu zespołów oraz rozbiera na części wszystkie procesy, które się w nich dzieją. Jako trener prowadzi coaching indywidualny i grupowy, swoim klientom dostarcza inspiracji oraz narzędzi do analizy i refleksji. Uczestniczy w kompleksowych projektach edukacyjno – doradczych związanych z biznesem i edukacją.

nauki-techniczne
Przegląd najważniejszych zmian w Prawie Pracy w 2019 r.

    Celem warsztatów jest przedstawienie kluczowych zmian w prawie pracy istotnych z punktu widzenia pracodawcy i pracownika, usystematyzowanie wiedzy i wskazanie odpowiedzi na trudne pytania i problemy pojawiające się w codziennej pracy poprzez przedstawienie praktycznych aspektów stosowania nowych regulacji w prawie pracy. Warsztaty adresowane są do osób pracujących w jednostkach administracji publicznej, przedsiębiorców, właścicieli i pracowników sektora prywatnego, pracowników działów kadrowo-płacowych i księgowych, a także osób zainteresowanych omawianą tematyką.
Korzyści dla uczestników:
  • umiejętności stosowania w praktyce znowelizowanych przepisów,
  • utrwalenie praktycznych umiejętności z zakresu prawa pracy,
  • umiejętność przekształcania obowiązków nakładanych na pracodawców przez prawo pracy na regulacje wewnętrzne, a następnie na wzory postępowań,
  • dostęp do praktycznej wiedzy oraz sprawdzonych rozwiązań.
Program warsztatu:
  • Zmiany w dokumentacji pracowniczej od 2019r.
  • RODO i ustawa o ochronie danych osobowych a prawo pracy
  • Zmiany w ustawie ZFŚS
  • Nowe zasady prowadzenia monitoringu pracowników
  • Pracownicze Plany Kapitałowe (PPK)
  • Zmiany w ustawie o związkach zawodowych
Prowadzący:
    Emilia Kuczmadr Emilia Kuczma – doktor nauk prawnych, adiunkt w Dolnośląskiej Szkole Wyższej. Prelegentka i wykładowca m. in. na studiach podyplomowych na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu, ekspert w obszarze ochrony danych osobowych z ponad 10-letnim doświadczeniem zawodowym. Jest także inspektorem ochrony danych w sektorze bankowym. Autorka publikacji naukowych z zakresu prawa konstytucyjnego, prawa pracy i ochrony danych osobowych, w tym monografii „Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych jako organ ochrony prawa do prywatności”.

nauki-techniczne
Od reputacji do renomy – sekrety kreacji wizerunku publicznego i medialnego.

    We współczesnym życiu coraz większego znaczenia nabierają powiedzenia: „Wyróżnij się, albo giń”, oraz „Kogo nie ma w mediach, tego nie ma wcale”… Udowadnia to fenomen internetowych platform społecznościowych. Jednak pomiędzy „życiem” wirtualnym a rzeczywistym jest istotna różnica – pozory nie gwarantują prawdziwych sukcesów. Dlatego, myśląc o karierze w tzw. „realu”, należy dokonać autoanalizy i pozycjonowania marki osobistej. Tylko sztuka poznania samego siebie oraz umiejętność zarządzania własnym wizerunkiem dają szansę znalezienia odpowiedzi na pytanie: „Być, albo nie być… liderem?”
Prowadzący:
    Wiesław GałązkaWiesław Gałązka – dziennikarz i publicysta (ponad 40 lat pracy i współpracy z mediami), konsultant i doradca polityczny różnych ugrupowań i sztabów wyborczych. Autor licznych publikacji prasowych oraz komentarzy telewizyjnych i radiowych – należy do najczęściej cytowanych w mediach polskich specjalistów w zakresie komunikacji politycznej. Członek Stowarzyszenia Dziennikarzy RP. Nauczyciel akademicki na Wydziale Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej Dolnośląskiej Szkoły Wyższej. Ekspert urzędowy w zakresie prawa i etyki mediów, reklamy i public relations oraz ochrony wizerunku publicznego i medialnego – Członek Akademii Ekspertów Public Relations. Za aktywność w środowisku specjalistów PR był wielokrotnie nominowany do najważniejszych nagród branżowych. Autor i współautor popularnych książek poświęconych kreacji wizerunku politycznego i medialnego.

nauki-techniczne
Informatyka a prywatność i ochrona danych osobowych w praktyce funkcjonowania organizacji.

    Niezwykle szybki rozwój technologii informacyjnych zapewne w dużym stopniu zmienił podejście do prywatności i ochrony danych osobowych. Europejskie rozporządzenie o ochronie danych osobowych (RODO) wprowadziło istotne mechanizmy ich ochrony już na etapie projektowania systemów informatycznych oraz tzw. ustawień domyślnych. Zapraszamy na ciekawe i praktyczne warsztaty na których „w pigułce” prowadzący przekaże dużą porcję cennych informacji. Dowiesz się między innymi: dlaczego Twoja prywatność jest zagrożona; w jaki dostępny Tobie sposób można zniszczyć lub zainfekować komputer; dlaczego zakrycie kamery w laptopie nie ma sensu i wiele innych interesujących przykładów. W dalszej części zajęć prowadzący scharakteryzuje podstawowe pojęcia dotyczące danych osobowych oraz wskaże osoby funkcyjne odpowiedzialne w organizacji za ich ochronę. Dowiesz się, że RODO to również INFORMATYKA, a właściwie przeprowadzony proces RODOwania jest niezwykle ważny z punktu widzenia funkcjonowania całej organizacji. Wartością dodaną będzie zapoznanie uczestników warsztatów z tematyką informatyki śledczej w kontekście gromadzenia i zabezpieczania elektronicznych materiałów dowodowych. Przedstawione informacje stanowią część problematyki poruszanej na studiach podyplomowych Inspektor Ochrony Danych Osobowych. Zapraszamy do DSW na popołudniowe ROD[e]O.
Prowadzący:
    Przemysław KanikowskiPrzemysław Kanikowski – audytor Wiodący ISO/IEC 27001, 22301 oraz 20000-1, certyfikowany Data Safety Manager, dyplomowany Inspektor Ochrony Danych, nauczyciel akademicki na studiach podyplomowych Inspektor Ochrony Danych Osobowych (DSW we Wrocławiu, WSAP w Szczecinie, AGH w Krakowie), kształci słuchaczy w obszarach bezpieczeństwa informacji, systemów teleinformatycznych oraz inżynierii systemów ochrony. Członek Stowarzyszenia Inspektorów Ochrony Danych Osobowych.

nauki-techniczne
Employer Branding praktycznie: genialne scenariusze kampanii EB, które nigdy nie zostały zrealizowane.

    Bezrobocie w Polsce jest niskie, jak nigdy wcześniej. Większość firm narzeka, że na rynku pracy nie ma chętnych pracowników. Wiele boryka się z dużą rotacją i absencją załogi. Jest źle? Dla tych, którzy traktują Employer Branding poważnie, właśnie nie! Są firmy, które doskonale radzą sobie z rekrutacją i nie mają problemów z niekorzystnymi wskaźnikami HR. Przykład: Toyota, która do swojego zakładu w Jelczu zatrudniła 500 osób. Co robią, że odnoszą sukces? Czego nie robią i jakich błędów nie popełniają? Dają sobie dwie godziny, aby zachęcić przyszłych podyplomowych studentów, że dobre opracowanie strategii Employer Branding ma sens i przynosi wymierne korzyści. Zaczniemy od KURy (obliczenia Kosztu Utraconej Rekrutacji) a skończymy na strategiach gotowych do realizacji. Proszę o przygotowanie się na intensywną dyskusję, wypełnioną po brzegi inspirującymi przykładami z kraju i ze świata. Także tymi, które z różnych powodów nie zostały zrealizowane, a są godne uwagi.
Prowadzący:
    Paweł CiećkiewiczPaweł Ciećkiewicz – Employer Branding Partner w agencji Multum PR. Z branżą Public Relations związany jest od 2005 roku. Wcześniej był dziennikarzem Polskiego Radia, a także brytyjskiego dziennika „The Sun.” Przez wiele lat pracował w Starbucks Coffee Company w Londynie, gdzie był odpowiedzialny m.in. za komunikację wewnętrzną i szkolenia. Od 2008 roku koordynuje i realizuje projekty z zakresu budowania marki pracodawcy dla najważniejszych kanałów agencji. Absolwent Politechniki Wrocławskiej i Uniwersytetu Wrocławskiego. Podróżnik i bloger kulinarny.

nauki-techniczne
Partnerzy wydarzenia

Multum PR Stowarszyszenie psychoedukacji i terapii evolutio

nauki-techniczne

FORMULARZ ZAPISÓW

Zainwestuj w rozwój i zapisz się na studia podyplomowe!

 

Masz dodatkowe pytanie? Skontakuj się z nami.

Biuro Rekrutacji Dolnośląskiej Szkoły Wyższej

✉ napisz: rekrutacja@dsw.edu.pl lub zadzwoń: ☏ 71 356 15 31 | ☏ 71 356 15 32 | ☏ 71 356 15 73

Rekrutacja